Коли збираються люди гуртом та намагаються вирішити проблему кожен на свій лад, то нічого з цього доброго не вийде. Саме з таким підходом новороздільські депутати вчергове підійшли до голосування питання, що стосується виділення коштів на ремонт дорожнього покриття у місті в рамках бюджетної сесії.

Жодне інше питання не викликає таких бурхливих дискусій серед міських обранців, як питання розподілу економічного пирога на благі цілі – ремонт доріг, точніше на які саме, в якому обсязі та на яку суму.

Звісно, противників капітального ремонту чи то основного дорожнього полотна, чи то тротуарів серед депутатського корпусу немає. Просто локації ніяк не можуть узгодити між собою. Тому, як тільки це питання виносять на розгляд сесії завжди триває багатогодинна суперечка із взаємними образами. Хтось бачить у цьому просуванні своїх інтересів (начебто ремонт дороги біля свого дому), інші готові голосувати за будь-які ділянки, у будь-яких кількостях навіть не беручи до уваги, що на капітальний ремонт виділяються копійчані суми. А Володимир Засанський (Батьківщина), до прикладу, вчергове побачив таємну змову між міською адміністрацією та частиною депутатів. Згадав також про політичну проституцію, не уточнивши про яку саме політсилу йде мова, чим поставив своїх тимчасових партнерів, як власне і своїх однопартійців, у двозначну ситуацію. Але не будемо про сумне, ну вирвалось у депутата, так іноді буває…

На шпальтах видання «ВІСТІ» вже раніше я зауважувала, що Новороздільська міська рада, точніше її теперішній депутатський корпус, утворює перманентно тимчасові союзи між різними фракціями та представниками політсил. Наразі діючий формат найбільш яскраво виражених союзів у міській раді, станом на сьогодні, виглядає так:

  • Батьківщина-Укроп-депутатська група «Незалежність». Перша частина цієї комбінації Батьківщина-Укроп, начебто зрозуміла для всіх. Адже самі ці дві політсили мають спільного ментора на центральному рівні, як то кажуть спільні витоки. На останніх двох засіданнях до них долучились п’ятеро, з утвореної перед новим роком, депутатської групи «Незалежність».
  • Конкретні справи-міська адміністрація. Це другий тимчасовий союз. Як відомо, від «конкретних» відійшло троє однопартійців, то ж їхня більшість, а мали вони раніше стабільно 9-ть осіб, різко зменшилась. Тому тимчасово співпрацюють з міським головою, який може стабільно розраховувати на підтримку своїх рішень, щонайменше, від трьох депутатів.
  • «Вільні іони» – так я для себе визначаю тих, хто прокладає свою траєкторію, у броунівському русі Новороздільської міської ради, непередбачувано. Таких небагато, і вони або підтримують депутатів із тимчасових союзів, або ж просто не голосують.

Як на мене, то це, мабуть, краща форма внутрішньої депутатської спільної роботи. З’являється шанс, що рішення не будуть ухвалюватися під одну особу чи під одну політичну силу, і завжди присутній ефект непередбачуваності. Ти не знаєш чи віддасть свій голос за ту чи іншу пропозицію твій колега, що сидить поряд.

Отже, цілком ймовірно, що рішення не будуть кон’юнктурними, а більш виваженими та об’єктивними. Хоча, можливо, більш досвідчені у місцевій політиці люди мені у цьому заперечать і їхні аргументи не будуть голослівні. Але, на прикладі роботи Новороздільської міської ради я бачу ефективність такої ситуативної більшості. Адже, ні міський голова немає стабільної більшості, ані певна політична сила. При голосуванні за ті чи інші рішення перемагає здоровий глузд та сильна аргументація.

Зазначу, за два чи три сесійних засідання ми вже матимемо зовсім інший розклад тяжіння сил у міській раді.

А тепер про гроші на дороги

Як і зауважила на початку статті питання виділення грошей на ремонт доріг – це як лакмусовий папірець, що показує кожному хто з ким і проти кого. Саме таку картину можна було спостерігати на бюджетній сесії коли депутати намагались затвердити кошти на виготовлення проектно-кошторисної документації (ПКД) на капітальний ремонт тротуарів. Тож перший політичний союз у складі Батьківщина-Укроп-Незалежність пропонував перелік з 12 об’єктів на які слід розробити ПКД та виділити 200 тисяч гривень з міського бюджету. Тобто, на кожен запланований об’єкт в середньому слід було б виділити з міського бюджету, по 16 тисяч грн. Не обов’язково працювати в проектній організації, щоб зрозуміти цих коштів на виготовлення всіх 12-ти ПКД не вистачить, адже мова не йде про одинакові відрізки доріг. Тоді чи варто ухвалювати такий проект рішення? Це питання риторичне. Друга група тимчасових союзників «Конкретні справи – мерія» мала свої пропозиції та пропонувала зменшити суму до 100 тисяч. І пішла коса на камінь…

Своєрідним арбітром у цій ситуації, як на мене, стала пропозиція депутата Ярини Яценко «Самопоміч» (вона поки що перебуває у «вільних іонах») ухвалити рішення про виділення коштів на виготовлення ПКД капітального ремонту тротуарів із затвердженим сесійно переліком, після їхнього обстеження відповідною комісією та складання переліку першочерговості, що підпадатимуть оновленню цього року.

Депутат Павло Петраш (Свобода) зауважив, що минула депутатська каденція вже намагалась скласти подібний відповідний перелік та затвердити його, але ця спроба зазнала невдачі, бо на момент голосування депутати все одно вибирають той чи інший об’єкт, який політично буде вигідно ремонтувати. Він, як і В.Засанський, схилялися до пропозиції продовжити капітальний ремонт центральних тротуарів. Після довгих та бурхливих дискусій депутати пристали на пропозицію Я.Яценко.

Після зими, як ніколи, найбільш очевидним стають проблеми дорожнього покриття. Тож депутати очікують, що комісійно проблемні ділянки будуть обстежені, складено дефектні акти і відповідно на сесії буде погоджений першочерговий перелік тих тротуарів, які підлягатимуть капітальному ремонту у поточному році.

Ірина Телька