ТОП-подією у житті міста став факт продажу новороздільської автостанції, що розташовується на вул. Ходорівська. Користувачі соцмереж активно обговорюють хто продав автостанцію. Одні, як завжди, «зі знанням справи» переконанні – це міська рада. Інші, говорять про бізнес-угоду між підприємцями. Треті, бідкаються а для чого це зроблено? Четверті – переймаються долею маршруту міжміських автобусів?

Щоб з’ясувати реальний стан справ редакція поспілкувалась з ключовими сторонами цієї ситуації.

Фасад будівлі автостанції у Новому Роздолі

Міська рада не продавала автостанцію!

Про це повідомив редакцію міський голова Андрій Мелешеко. «Чомусь пішла така інформаційна хвиля неправдивої інформації про буцімто причетність міської ради до продажу автостанції. Міська рада не причетна до купівлі-продажу цього об’єкту, адже автостанція не є комунальним майном. Там інші власники».

Це підтверджує і Тарас Оприск, начальник управління транспорту і зв’язку департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв’язку Львівської ОДА, власне як і новий власник цього об’єкту – ТзОВ «Стрийске АТП». За словами представника компанії Ярослава Олеськіва автостанція була придбана ще минулого року, у вересні, у приватної особи ім’я якої з етичних міркувань він не повідомив.

У коментарі редакції пан Я. Олеськів зазначив, що дану автостанцію придбали з метою її модернізації відповідно до цільового призначення цього об’єкту.

«Ми купили автостанцію у приватної особи, цей об’єкт не належав міській раді. Купуючи його, наше підприємство не мало наміру міняти цільове призначення автостанції. Ми плануємо, щоб цей об’єкт працював і надалі.

На момент купівлі-продажу (ред.: як власне, і зараз) автостанція перебувала у жалюгідному стані. Для її ремонту та модернізації потрібно суттєві кошти. Наше підприємство прорахувало скільки потрібно затратити, і скільки потрібно часу, щоб інвестиції окупились. Тому ми виставили рахунок  за оренду території Миколаївському АТП 14627, яке володіє 95% всіх громадських транспортних маршрутів міста. Проте, наразі, перевізник відмовляється з нами співпрацювати. Тривають перемовини».

Чому “Миколаївське АТП 14627” не вбачає за доцільне заїжджати тепер на автостанцію? Власник підприємства Василь Олійник каже, що згода не досягнута через завищену вартість оренди території автостанції. У коментарі редакції пан В.Олійник  не уточнив про яку саме суму йде мова, але підкреслив, що це набагато більше ніж платить Миколаївське АТП 14627 автостанції у м. Львів, що розташовується на вул.Стрийській.

«Ми не можемо платити суму оренди, яку запросив за використання автостанції новий власник. Тут не працює туалет, немає належних умов перебування ні для пасажирів, ні для водіїв. У Львові ми платимо щомісячно в районі 20-25 тисяч гривень, але на Стрийському автовокзалі є відповідні умови та інфраструктура», – кінець цитати.

Розвиток ситуації перемовин між двома бізнесменами, наразі, засвідчує, що малоймовірно, що два підприємства дійдуть згоди. У такому разі перевізник 555 маршруту розглядає облаштування тимчасової зупинки біля крамниці «Рукавичка», що по проспекту Шевченка, 3 (у напрямку НВК ім. В.Труша)

Міжміські автобуси тепер не заїжджають на автостанцію, зупиняються біля неї по вул. Сагайдачного

Що буде з маршрутом? 

Внутрішні суперечності та неузгодженості між підприємцями пасажирів не так цікавлять, як питання чи вплине дана ситуація на зміну маршруту? Миколаївське АТП запевняє, що для пасажирів нічого не зміниться. Ймовірно, новороздільчани ще і виграють, особливо ті, хто послуговується ходорівським напрямком запевняє пан В.Олійник.

«Для пасажирів нічого не зміниться. Маршрут пролягатиме містом як і раніше. Єдина відмінність, тепер автобуси не будуть заїжджати на автостанцію, а їхній маршрут пролягатиме біля неї, по вул. Сагайдачного, 2.   Тепер ходорівські маршрутки будуть ходити через ціле місто і робити кінцеву зупинку біля крамниці «Рукавичка». У нас є офіційний договір з цією мережею. Попередня домовленість така, що автобуси заїжджатимуть на майданчик перед магазином, що викладений бруківкою.

Тепер автобус, який заїжджатиме з боку Львова до Нового Роздолу їхатиме через усе місто своїм звичним маршрутом, попри автостанцію, що на вул. Ходорівській та робитиме зону відстою біля колишнього кінотеатру «Україна». Далі за своїм графіком  автобус  вирушатиме знову містом, заїжджатиме до «Рукавички»  і далі за маршрутом у бік Львова. Сідати можна біля кінотеатру, на звичних зупинках міста, біля автостанції та біля «Рукавички», що на проспекті Шевченка, 3. Там ми плануємо облаштувати місце для продажу квитків та туалети».

Новий співвласник автостанції Ярослав Олеськів ставить під сумнів організацію такого маршруту. Каже, він особисто їздив оглядати цю територію і вважає, що це неможливо реалізувати.

«Я особисто дивися цю територію. Там можливості для заїзду автобусів та розміщення каси продажу квитків немає. Ми купляли об’єкт у Новому Роздолі з метою, щоб це була автостанція».  

Також пан Олеськів повідомив, що минулого року його підприємство придбало автостанцію у м.Жидачеві. Її планують реконструювати. Заплановану суму інвестицій підприємець не озвучив, але зазначив, що вона буде суттєвою. Наразі і змін у функціонуванні жидачівського автовокзалу також не спостерігається.

Питання земельне

Як вже було зазначено вище міська рада не має відношення до купівлі-продажу цього об’єкту. Проте, що стосується земельної ділянки, то це є безпосередньо і сфера впливу, і пряма компетенція мерії. Адже, купуючи будівлю підприємство мало б і упорядкувати належним чином і земельну ділянку на якій вона розташовується, бо це сплата земельного податку, який відіграє не останню роль у наповненні міського бюджету зауважує міський голова Андрій Мелешко.

«У публічній кадастровій карті можна побачити, що дана територія немає кадастрового номеру і не оформлена на нового власника. Будівля автостанція – не належить місту, але територія у підпорядкуванні міської ради. Новий власник придбав будівлю, але не зголосився і не прийшов до міської ради за оформленням земельної ділянки. Це неправильно. З огляду на ці нові обставини я дав доручення у відділ реєстрації підготувати відповідну інформацію чия ця власність і міська рада скеровуватиме листа до нового власника, щоб спонукати його завершити процедуру оформлення земельної ділянки. Адже ми говоримо про податки до міського бюджету. Якщо новий власник ігноруватиме наше звернення відповідний лист буде скеровано у прокуратуру».

Наразі, сам представник компанії «Стрийське АТП» Я.Олеськів не заперечує наявності факту не впорядкованого земельного питання, але у коментарі редакції зазначив, що чекає на завершення перемовин зі своїм контрагентом «Миколаївським АТП 14627». Адже, від функціонального призначення автостанції і залежитиме подальше цільове використання земельної ділянки під будівлею. У разі, якщо погодження між бізнесменами не буде, підприємство вирішуватиме, що робитиме з автостанцією у подальшому.

Взагалі водії між собою подейкують, що відповідно до нових умов вимоги до станцій та їхнього облаштування не такі вже і завищені. Тому, хтозна, якщо згоди не буде досягнуто, то на зміну старій автостанції з’явиться нова.

Ірина Телька